איתור תקלות ברכב

0 Comments

מסמך זה נועד להגדיר את קודי תקלות האבחון הסטנדרטיים (DTC) שעליהם על מועצת האבחון (OBD) לדווח לרכב שלך כאשר הוא מזהה תקלה. Actron Diagnostics מספקת את המידע העדכני ביותר על מצב הטכנולוגיה בקודי תקלות אבחוניים, תיאור מפורט של כל קוד ורשימה מלאה של כלי אבחון זמינים.

קודי בעיות אבחון (DTCs) הם הקודים שנוצרים על ידי יחידת הבקרה האלקטרונית ברכב שלך כאשר

היא מגלה תקלה או בעיה אחרת. הם משמשים את מערכת אבחון הרכב (OBD) כדי להזהיר את הנהג כאשר רכבו נתקל בתקלה. מקשי אבחון, המכונים D-TCs, הם קודים שנוצרים כאשר מחשב רכב מזהה תקלה. יש בעיה על הסיפון, כמו פגם בהגה, עמוד ההגה, תיבת ההילוכים, הבלמים או רכיבים אחרים.

אם נמצאה בעיה

מערכת האבחון מייצרת את הבעיה – קודי DTC ספציפיים המועברים לאחר מכן ללוח המחוונים של הרכב. בעזרת סריקה, המשתמש בכלי יכול לבדוק קודי תקלות ולהבין את הבעיה המדויקת ברכב שלכם. לאחר פתרון הבעיות, כל ההודעות המופעלות נמחקות מזיכרון המחשב.
לעוד פרטים על איתור תקלות בפיאט ואיתור תקלות ברכב מומלץ לבדוק כאן: fiat-telaviv.co.il

אם מתגלה בעיה ברכבך, מערכת OBD-2 מגיבה בהודעה שניתן לקבל על ידי כל קורא O BD 2. אם הרכב שלך לא מתקשר עם הסורק, יש לתקן אותו או לתקשר אותו ולתקן אותו עם מכשיר אחר.

קוד זה לא תמיד מופעל על ידי סוג הבעיה בחיישן

אך ניתן לכוונן אותו במקרה של כשל בחיישן גס. נכון לעכשיו, OBDII משתמש בשני קודים שונים כדי לציין מתי מתרחשת שגיאה: P0070, המציין, למשל, כי לחיישן הטמפרטורה הסביבתי A יש תקלה חשמלית כללית, ו- P070. יש מערך בתים (ביט) שמסביר את המצב של DTC מסוים; זה מה שאתה רואה בקוד "OBD-2" בצד שמאל של לוח החיישנים. קוד זה מוגדר כך שיתאים לנתונים לכל ביט המוצהרים במצב זה ב- dtc בהתאמה.

כאשר מכונית כלולה בבדיקת פליטה שנתית לאבחון

טכנאי תיקונים יכול להשתמש בכלי הסריקה כדי לאחזר את קוד התקלה מהמחשב. המכונאי מחבר את סורק האבחון של המכונית כדי לקרוא אותו, מה שמציין היכן הבעיה טמונה. זהו הקוד שיוצר את קוד "OBD-2" עבור שגיאת DTC בצד שמאל של לוח החיישנים. עבור רוב הנהגים שלא רשמו שגיאת DTZ, סימנים אלה יעזרו לך לקבוע איזה מארבעת חלקי הרכב החשובים ביותר אשם.

כל חיישן תורם לקוד DTC המדווח על ידי מערכת האבחון על הרכב

לפקחים במרכז בדיקות פליטה יש "קוד שגיאה DTC", כלומר הם מוצאים אותו ודוחים את הרכב שלך. בדיקה זו יכולה להיעשות באמצעות רכב תחזוקה או סימולטור רכב המנתח את כל החיישנים ברכב, כמו גם את המנוע, תיבת ההילוכים, הבלמים וחלקים אחרים ברכבך.

כאמור לעיל

ישנם קודים סטנדרטיים בהם מערכת זיהוי הגבולות ברכב שלך משתמשת כדי להזהיר אותך מבעיות. קודי תקלות אבחוניים (OBD) הם דרך עבור הרכב לתקשר עם המכונאי שלך. באמצעות סורק O BD2, אתה יכול לקרוא את קוד האבחון על גבי המנוע, תיבת ההילוכים, הבלמים וחלקים אחרים ברכב שלך ולהציג רשימת קודים המציינת מאיפה הבעיה. כאשר נורית הבקרה של המנוע נדלקת, היא מאותתת כי מספר שגיאות הקשורות לפליטה אותרו על ידי המערכת.

זה מייצג את סוג הקוד שמערכת ה- OBD לאבחון הרכב שלך משתמשת בו

כדי להזהיר אותך מבעיה מסוימת בהיבט מסוים ברכב שלך. זהו סוג שמערכות האבחון וה- O-BD של כלי הרכב שלך משתמשות בו כדי להתריע בפני בעיות ספציפיות בהיבטים מסוימים ברכב. קוד התקלה P0446 מפעיל את מנורת החיווי התקלה בדלק המנוע (CEIL) המוארת בלוח הבקרה של המנוע שלך. במילים פשוטות, אם מערכות המכונית שלך מזהות שמשהו לא בסדר, הן שולחות לך קוד המציין שגיאה מסוימת. קוד השגיאה הממתין, המאיר את תאורת ה- CheckEngine, תלוי ביישום הספציפי של התקלה ברכב, כמו גם באופי התקלה עצמה.

ארכיטקטורה זו תחול על כל מדידות גילוי התקלות

ויותר ממדידה אחת תיבחר להשלמת איתור התקלות. לדוגמא, אם ה- DTC מדווח על שגיאת חיישן, רק אחד החיישנים המנוטרים במערכת יגרום לשגיאה. אם ערך ההחלטה המתאים לחיישן (כלומר קוד השגיאה) הוא 1, הוא נחשב לפגום.

כאמור, כלי סורק OBD-2 מוכשר צריך להכיל תיאור הבעיה לצד הקוד.

דילוג לתוכן