בוהן קלובה – מה זה ואיך מטפלים בזה?

0 Comments

אם אתם מבחינים שהבוהן בכף הרגל זהה כלפי יתר האצבעות מדובר על מצב שכיח. בוהן קלובה הוא מצב שכיח מאוד שפוקד חלק לא קטן מהאוכלוסייה. כאשר אפשר להגיד כי נשים נמצאות בקבוצת סיכון גדולה יותר בהשוואה לגברים. אך גם גברים יכולים למצוא את עצמם סובלים מהבעיה הזאת שמביאה לא מעט בעיות. הבעיה המרכזית תהיה הכאבים העזים שעלולים להביא בכל פעם שתרצו לדרוך על הרגל. פתאום תוכלו להבין כי מה שהייתם עושים בעבר לא תוכלו לבצע אותו גם היום. אך למזלכם יש איך להתמודד עם המצב הזה בצורה הכי טובה שיש.

האם שימוש במדרסים יכול לעזור?

מדרסים מהווים את אחד מהפתרונות הכי יעילים להתמודדות עם בוהן קלובה. כל עוד תרכשו את המדרס הנכון הוא יביא אתכם למצב שבו תוכלו להיות בשליטה. הכי חשוב מבחינתכם המצב של הבוהן לא יחמיר, והכאבים גם צפויים לפחות כתוצאה מכך. השיפור במצב על ידי מדרסים הוא שיפור איטי, ולא תמיד תוכלו להבחין בו. היתרון של מדרסים הוא שהם מאפשרים לכם למנוע מהמצב לצאת משליטה לגמרי. מומחים שונים לרפואת כף הרגל מספרים כי בוהן קלובה יכולה להחמיר אם לא מטפלים בה כמו שצריך.

מתי צריך לקחת משככי כאבים?

משככי כאבים לא אמורים לסייע לכם להתמודד עם הבוהן הקלובה עצמה. אז מדוע יש כאלה שממליצים להם לקחת משככי כאבים כחלק מהטיפול במצב? משככי כאבים חזקים יכולים למנוע את הכאב העז כתוצאה מהמצב. במילים אחרות תהיה לכם אפשרות להמשיך את שגרת החיים הרגילה ללא הפרעה. אך כמובן שתצטרכו למצוא אמצעי טיפול אחרים שיביאו לשיפור של המצב. אומנם לא תסבלו מכאבים חזקים מאוד, אך המצב של הבוהן ימשיך להיות מצב בעייתי. 

באיזה מצב צריך לעבור ניתוח?

הפתרון היעיל ביותר להתמודדות עם בוהן קלובה הוא לעבור ניתוח. הניתוח מאפשר להחזיר את העצם למקום שלה, וכתוצאה מכך גם הבוהן מתיישרת בחזרה. כמו כל ניתוח אחר גם הניתוח הזה יביא איתו לתקופת החלמה מאתגרת מאוד. אך למען האמת בין כל האפשרויות הקיימות זוהי האפשרות שאמורה להביא איתה הכי הרבה תועלת. תוכלו לראות איך אתם חוזרים לשלוט על מה שקורה ומעלימים את הכאב. שווה לכם לנוח כמה שבועות אחרי הניתוח על מנת להפסיק את הכאב לחלוטין. רוצים לעבור ניתוח בוהן קלובה? צרו קשר עם אנדי קרף – ד"ר לפודיאטריה.

דילוג לתוכן