כל המידע שאת צריכה לדעת על הפריה חוץ גופית

0 Comments

עבור נשים שונות האפשרות להיכנס להיריון היא לא אפשרות של מה בכך. הפריה חוץ גופית הוא פתרון שמאפשר לנשים רבות להפוך את החלום שלהן למציאות ברת קיימא. אך עדיין למרות ההתרגשות הרבה, יכולות לעלות שאלות רבות לאורך הדרך. טיפולי IVF צריכים להיות כאלה שיאפשרו לכל אישה בסופו של יום לחבוק תינוק או תינוקת. כמו שאת לא תבחרי את הרופא שיטפל בך על רגל אחת, כך לא תבצעי טיפול מבלי להכיר את השלכותיו. אז אילו שאלות יכולות להעסיק אותך בהקשר של הפריה חוץ גופית?

מתי מומלץ להתחיל הפריה חוץ גופית?

רוב הנשים מתחילות טיפולי IVF כאשר הניסיונות להיכנס להיריון בצורה טבעית לא צולחים. לרוב ההמלצה היא לנסות להיכנס להיריון בצורה טבעית במשך שנה שלמה. אם במשך שנה הניסיונות לא הצליחו, יש לפנות לרופא שיסייע לאבחן את הבעיה הנקודתית. נשים שחצו את גיל ה-40 צריכות להתחיל טיפולי הפריה חוץ גופית בשלב מוקדם יותר. אם את מתלבטת לגבי הנושא של טיפולים שכאלה מוטב לך לשאול את הרופא שמטפל בך. הוא בוודאי ידע מה נכון לך בהתאם למצב שבו את נמצאת. 

האם טיפולי IVF כרוכים בכאב?

כאב הוא עניין מאוד אינדיבידואלי, ולכן קשה לתת תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. חלק לא קטן מהטיפולים יהיו כאלה שמביאים איתם תחושת אי נוחות. אך באופן כללי הטיפולים עצמם לא מביאים איתם כאב כל כך חזק שאת צריכה לחשוש ממנו. מה שגם כל אישה בסופו של יום מבינה כי המטרה במקרה הזה מקדשת את האמצעים. האישה תוכל בסופה של הדרך לחבק תינוק או תינוקת חדשים. הפריה חוץ גופית הפכה את הבלתי אפשרי לאפשרי, ולכן גם אם מעט כואב תמיד תזכרי את המטרה.

מהם אחוזי ההצלחה של הפריה חוץ גופית?

גם במקרה הזה כמעט בלתי אפשרי לתת תשובה שתהיה נכונה עבור רוב הנשים. אך ניתן להגיד כי בזכות התקדמות הטכנולוגיה טיפולי IVF מצליחים באחוזים יחסית יפים. אנו מדברים כיום על 40-60 אחוזי הצלחה, נתון מעודד מאוד בהשוואה לאחוזים בעבר. כמובן שעל מנת להגדיל את אחוזי ההצלחה יהיה עלייך לפנות לרופא מוסמך ומנוסה. כל עוד תקבלי את הטיפול האידיאלי לא תהיה סיבה שבעוד מספר חודשים לא תיכנסי להיריון. רוצה לשמוע עוד על טיפולי הפריה חוץ גופית? תוכלי לשאול את הרופא שמטפל בך.

דילוג לתוכן