ניתוחי מרפק – מה צריך לדעת על ההחלמה?

0 Comments

כל מי שעובר ניתוח כזה או אחר, ירצה לשמוע כמה שיותר פרטים על תקופת ההחלמה. יש כאלה שיגידו כי האתגר האמיתי טמון דווקא בתקופת ההחלמה שמצפה לכל מטופל. אם תקופת ההחלמה תעבור בשלום, אין סיבה שלא תבצעו את הניתוח. החששות הרבים מהניתוח עצמו, קשורים בהכרח לתקופת ההחלמה ולא ליום הניתוח עצמו. אז מה אתם צריכים לדעת על תקופת ההחלמה של ניתוחי מרפק? ד"ר אריה שטבון, מומחה כירורגיה אורתופדית, יענה לכם על כל השאלות. כך תדעו כי אין לכם באמת סיבות לחשוש, הכל יהיה לכם ברור כשמש.

קחו לעצמכם מספר ימי מנוחה

ניתוחי מרפק הם ניתוחים מורכבים, כאלה שיכולים לקחת זמן רב. אנו מציעים לכם שלא לחזור לעבודה או לעיסוקים השונים בהקדם האפשרי. החיפזון במקרה הזה הוא מהשטן, ולא תרצו להיות אלה שבסוף משלמים על כך ביוקר. אנו מציעים לכם לקחת את הזמן, ולאפשר לעצמכם לנוח. קחו לעצמכם כמה ימי מנוחה על מנת שתוכלו להתאושש מהניתוח. גם אם נדמה לכם שתוכלו לחזור במהרה, אין סיבה שתחזרו כל עוד הרופא לא הנחה אתכם לעשות זאת. הרופא הוא האיש שיסביר לכם בדיוק כמה ימי מנוחה כדאי לכם לקחת.

חשוב לקבע את המרפק 

בעת ניתוחי מרפק מקבעים את האזור על מנת למנוע תזוזות מיותרות. כל תזוזה עלולה להביא איתה למידה רבה של אי נוחות. הרי התזוזה עלולה לשבש את כל העבודה המאומצת שבוצעה בזמן הניתוח עצמו. אז מה אנו מציעים לכם לעשות? לוודא כי המרפק תמיד מקובע בצורה כזאת שהוא לא יכול לזוז. זה יאפשר לכם לדעת כי תקופת ההחלמה תעבור במהרה. הרי כל תזוזה של המרפק לאחר הניתוח עלולה להביא לכאבים, ומכאן תקופת ההחלמה עשויה להתארך.

תשמרו על קשר רציף עם הרופא

ד"ר אריה שטבון מספר כי לא מעט מהמטופלים שומרים איתו על קשר לאחר הניתוח. תקופת ההחלמה היא תקופה חשובה מאוד, כזאת שחובה לבצע אותה כמו שצריך. אל תתביישו לשמור על קשר עם הרופא או עם הקליניקה שבה הוא עובד. כך תוכלו לוודא כי אתם לא עושים טעויות שתתחרטו עליהם. כל שאלה שיש לכם תוכלו לשאול את הרופא המנתח. הוא יסביר לכם בדיוק מה כדאי לכם לעשות ומה לא כדאי לכם לעשות. כמו שאמרנו הטעויות השונות עלולות לגרום לכך שתקופת ההחלמה כולה תהפוך להיות ארוכה ומעייפת במיוחד.

דילוג לתוכן