איך כדאי לטפל באצבע הדק?

0 Comments

ישנן בעיות שונות שאיתן מתמודדים בעולם הכירורגי. בכל מה שקשור לכירורגיה של כף היד, אצבע הדק היא אחת מהבעיות השכיחות ביותר. מדובר על מצב שבו האצבע המורה מכופפת כלפי פנים. באנגלית נהוג לכנות את האצבע הזו כ-Trigger finger מכיוון שמשתמשים באצבע הזאת לצורך הירייה. אך כמובן שלא על הנושא הזה החלטנו לכתוב במאמר הבא. המאמר הבא נכתב על מנת לאפשר לכם להבין כיצד מתמודדים עם הבעיה הזאת. בעיה שיכולה לשבש את שגרת החיים שלכם מקצה לקצה. ד"ר אריה שטבון ינסה להסביר לכם מהן שיטות הטיפול היעילות ביותר לסיטואציה הזאת. 

מנוחה לכף היד ולאצבע עצמה

אחת מהדרכים השמרניות ביותר לטיפול היא מנוחה לכף היד כולה ולאצבע הספציפית. כאשר המטרה היא לנסות להחזיר את התפקוד שלה למצבו התקין. נדגיש כי מנוחה לא תמיד תביא לשיפור המצב, אך היא כן תביא למניעת החמרה רצינית. הרי אתם לא תרצו למצוא אתכם במצב שבו המצב יצא מכלל שליטה, ולא תוכלו להחזיר אותו לקדמותו. זה יקרה רק אם אתם תיתנו ליד שלכם מנוחה, אפילו אם זה נראה לכם לא באמת יעיל.

שימוש בתרופות לטיפול באצבע הדק

שיטת טיפול נוספת היא שימוש בתרופות על מנת למנוע כאבים והחמרה. התרופות שבהן משתמשים הן תרופות אנטי דלקתיות, לרוב הבעיה מקורה מדלקת. לכן ברגע שמפחיתים את הכאבים תהיה אפשרות לראות שיפור. פתאום תהיה לכם אפשרות להזיז את האצבע בצורה הרבה יותר חופשית. מה שהיה אולי נחשב בעבר בתור דבר שהוא בלתי אפשרי עבורכם. יהפוך להיות דבר מציאותי שתוכלו להתמודד איתו, והכי חשוב לראות את האור בקצה המנהרה. ברגע שאתם רואים את האור בקצה המנהרה, לא תהיה סיבה שלא תמשיכו בדיוק באותה הדרך.

ניתוח רק במקרים חריגים

ד"ר אריה שטבון מספר כי האפשרות של ניתוח אמורה להיות בתחתית הרשימה. הרי אף אחד לא ירצה לעבור ניתוח מרצונו החופשי, בכל זאת מדובר על מצב לא נעים. ניתוח עשוי להביא איתו תקופת החלמה ממושכת, כזאת שעשויה להיות לא פשוטה עבורכם. לכן אתם מבחינתכם צריכים לעשות כל מה שאפשר על מנת להימנע ממצב שכזה. תנסו לטפל באצבע בכל מיני שיטות אחרות, אך אם לא יהיה שיפור לא תהיה ברירה אחרת. תצטרכו לבצע את הניתוח על מנת להחזיר לעצמכם את היכולת לתפקד עם האצבע הזאת. בחלק מהמקרים מדובר על עניין שישדרג את איכות החיים.

דילוג לתוכן