מה זה ריקוד היפ הופ?

0 Comments

ריקוד היפ הופ מתייחס לסגנונות ריקודי רחוב המבוצעים בעיקר למוזיקת היפ הופ או שהתפתחו כחלק מתרבות ההיפ הופ. הוא כולל מגוון רחב של סגנונות בעיקר שבירה, נעילה וקפיצה שנוצרו בשנות ה-70 והפכו פופולריים על ידי צוותי ריקוד בארצות הברית. פוסט זה בבלוג יבחן את ההיסטוריה של ריקוד ההיפ הופ והסגנונות השונים שהם חלק ממנו.

היסטוריה של ריקוד ההיפ הופ

ניתן לאתר את ריקוד ההיפ הופ בשנות ה-70 בברונקס ובהארלם של ניו יורק. הוא נוצר כמוצא לצעירים לבטא את עצמם בצורה חיובית. ריקוד ההיפ הופ צמח מהתמזגות של סגנונות ריקוד אפריקאים וקאריביים כמו ג'אז, פאנק וטאפ. ככל שהתפתח ז'אנר מוזיקת ההיפ הופ, כך התפתחו גם סגנונות הריקוד הקשורים אליו. ברייקינג, הידוע גם בשם ברייקדאנס, היה הסגנון הראשון של ריקוד ההיפ הופ שצמח. זה כולל מהלכים אקרובטיים כמו עבודת רגליים, סיבובי ראש והקפאה. בסוף שנות ה-70, נוצרו בברונקס ובהארלם צוותי b-boy (break boy) ו-b-girl (break girl). הצוותים הללו היו מתחרים זה בזה בקרבות ריקוד ומופיעים במועדונים או בפינות רחוב. גם נעילה וקפיצה פותחו בשנות ה-70. נעילה היא סגנון ריקוד המאופיין ב"נעילה" או קפיאה למצב מסוים לאחר מהלך. פופ כרוך בתנועות פתאומיות, קופצניות, ולעתים קרובות מכוון למוזיקת פאנק. ריקוד ההיפ הופ גדל והפך לתופעה עולמית. הוא מבוצע כעת במגוון מסגרות, מאולפני ריקוד ועד במות קונצרטים, והוא צורת פעילות גופנית פופולרית. הוא גם הוצג במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה, כמו הסרט המצליח Step Up וסדרת הריאליטי America's Best Dance Crew. ריקוד היפ הופ הוא צורת אמנות מתפתחת שממשיכה להיות פופולרית ברחבי העולם. זוהי דרך מצוינת להביע את עצמך, להישאר בכושר ולהנות.

שבירה

ברייקינג היא ללא ספק הצורה הפופולרית והידועה ביותר של ריקוד היפ הופ. זה ידוע גם בתור ברייקדאנס ו-b-boying, והוא סוג של ריקוד רחוב שמקורו בשנות ה-70. הוא נוצר על ידי צעירים אפרו-אמריקאים ולטיניים בברונקס וכולל ספינים, עבודת רגליים, טיפות ועוד. שבירה דורשת מיומנות רבה וכוח פיזי, ורקדנים ידועים במהלכים האקרובטיים המרשימים ובעבודת הרגליים המורכבת שלהם. ברייקינג התפתח עם השנים, תוך שהוא משלב אלמנטים של סגנונות ריקוד שונים כמו ג'אז, בלט והתעמלות. זה נראה לעתים קרובות בתחרויות וקרבות, והוא דרך מצוינת לבטא את עצמך וליהנות.

נעילה

Locking, הידוע גם בשם 'Campbellocking', הוא סגנון של ריקוד היפ הופ שהפך פופולרי על ידי דון קמפבל וצוותו הלוקרים. הוא מאופיין בתנועות ה'נעילות' שלו, הכרוכות בהקפאה מהירה מתנועה מהירה לתנוחת דומם ולאחר מכן המשך הריקוד. הוא נתפס כאחד מסגנונות הריקוד ההיפ הופ הקשים ביותר לשליטה, מכיוון שהוא דורש תזמון ותיאום מדויקים. תנועות נעילה כוללות לרוב תנועות ידיים ועבודת רגליים המשמשות ליצירת סיפור או הבעת רגש. לעתים קרובות הוא משולב עם פופ ושבירה, והוא חלק פופולרי בקרבות ריקוד היפ הופ. נעילה נתפסת לעתים קרובות כאחד היסודות של ריקוד ההיפ הופ, והיא זוכה להערכה רבה ונערצת על ידי רקדנים רבים.

קופץ

אחד מארבעת עמודי התווך המקוריים של ריקוד ההיפ הופ הוא פופינג. פופינג הוא סגנון של ריקוד רחוב שהופיע בקליפורניה בשנות ה-70. זה כרוך בכיווץ מהיר של השרירים והרפייתם כדי ליצור מראה רובוטי מקוטע. כדי לבצע פופ, רקדנים מניעים את גופם בצורה סטקטו ויוצרים צליל "פופ" עם תנועותיהם. המראה של תנועת הקופצת דומה לזה של אנימציה "סטופ מושן". ניתן לראות פופינג בקליפים רבים ובהופעות חיות, מכיוון שהוא הפך פופולרי בקרב רקדנים, פרפורמרים וצופים. מבצעים פופולריים של פופ כוללים את מייקל ג'קסון, MC Hammer ו-Suga Free. פופינג הוא דרך מצוינת לבטא את עצמך באמצעות מוזיקה וריקוד והיא דרך מושלמת להניע את הגוף שלך. זה יכול להיעשות בקבוצה או סולו וזו דרך מצוינת להציג את הכישורים והיצירתיות שלך.

ריקוד היפ הופ מודרני

ריקוד ההיפ הופ המודרני התפתח משורשיו בסגנונות הברייקדאנס והפופ של תחילת שנות ה-70. כיום, הוא כולל מגוון של סגנונות ותנועות שונות השואבים מהיסודות המקוריים של צורת הריקוד. סגנונות נפוצים כוללים b-boying, קפיצה ונעילה, ריקודי בית ו-crumping. מבין אלה, b-boying הפך לפופולרי ביותר, עם הדגש שלו על אקרובטיקה ומהלכי כוח. B-boying ניתן לראות בקליפים ועל הבמה ברחבי העולם. סגנונות היפ הופ מודרניים אחרים כוללים קרמפינג ו-turfing, שניהם ריקודים אנרגטיים מאוד, מבוססי ביצועים. ריקוד ההיפ הופ המודרני מושפע מאוד מהמוזיקה ומהתרבות של ההיפ הופ. השפעה זו ניתן לראות בגיוון של סגנונות הריקוד, באנרגיה הגבוהה של התנועות, וההתמקדות בראוותנות. רקדני היפ הופ משתמשים לעתים קרובות ברצועות של אמני ראפ והיפ הופ פופולריים בשגרה שלהם. כוריאוגרפיה מספרת לעתים קרובות סיפור ולעתים קרובות היא בהשראת נושאים חברתיים ופוליטיים. ריקוד היפ הופ הוא צורת אמנות המתפתחת כל הזמן, המשתנה כל הזמן ומסתגלת למוזיקה ולטרנדים חדשים. בנוסף לבולטות שלו על הבמה ובקליפים, ריקוד ההיפ הופ הפך לצורה פופולרית של בילוי ופעילות גופנית. הוא משמש לעתים קרובות כצורה של ביטוי עצמי וניתן להשתמש בו כדי לבנות ביטחון והערכה עצמית. שיעורי ריקוד היפ הופ זמינים בערים רבות ויש סצנה תחרותית הולכת וגדלה במדינות רבות. ריקוד היפ הופ מודרני הוא צורת אמנות מרגשת, דינמית ומתפתחת, אשר אומצה על ידי רקדנים וקהלים ברחבי העולם. זוהי צורה עוצמתית של תקשורת ודרך מצוינת לבטא את עצמך. בין אם אתה רקדן מתחיל או מקצועי, ריקוד היפ הופ הוא צורת אמנות שכולם יכולים ליהנות ממנה.
למידע מורחב אודות להקת היפ הופ ומה זה ריקוד היפ הופ? עליך לבדוק ב- halelu.co.il

ריקוד היפ הופ הוא סגנון ריקוד מהנה ואנרגטי שהתפתח ומשתנה מאז שנות ה-70. זהו מוצא יצירתי עבור רקדנים רבים וניתן לראות אותו בצורות שונות במדינות שונות ברחבי העולם.
למידע נוסף בתחום של איפה לומדים ריקוד היפ הופ כדאי להעיף מבט ב- halelu.co.il

דילוג לתוכן