הלוקס ולגוס- דרכי טיפול

0 Comments

סובלים מהלוקס ולגוס? תוהים אילו טיפולים קיימים?

אספנו עבורכם דרכי טיפול אפשריות

נעליים תואמות

אם אתם סובלים מהלוקס ולגוס, זה הזמן להכניס לארון את סוגי הנעליים אשר צרות בקדמתן ואף את נעלי העקב הכוללות עקב גבוה ודק, ולהחליפן בנעל נוחה מספיק, כזו שלא תפעיל לחץ על חלקה הפנימי של כף הרגל. 

מדרסים

שימוש במדרסים תואמים אישית לכף הרגל יקל על הסימפטומים המתלווים לתופעה זו וכאשר הם קשיחים, הם אף יכולים לתרום למנח נכון של כף הרגל. 

פיזיותרפיה

ביכולתם של טיפולי פיזיותרפיה שונים להקל על הכאבים המלווים להלוקס ולגוס ולמנוע את החמרתם של הסימפטומים המתלווים לתופעה זו. 

ציוד אורתופדי

מוצרים כמו סד, ריפוד או טייפינג נמכרים ללא צורך במרשם רופא ויכולים להפחית את הלחץ הקיים על העצם הנראת כלפי חוץ המובילה לכאבים רבים, ומכאן גם להקל ולהפחית את הכאב. 

קרח

הנחת קרח על העצם הבולטת יכול לסייע בהקלה על הכאב הנגזר מבליטתה של העצם, באופן זמני. 

טיפול תרופתי

הטיפולים התרופתיים המתאימים לתופעה זו הם תרופות הנוגדות דלקתיות. לתרופות אלה יכולת הפחתת כאב וכן גם על סימן דלקתי או כמה כאלה. 

טיפול ניתוחי

טיפול ניתוחי יומלץ כאשר התופעה אינה מגיבה כראוי לטיפולים שמרניים שונים או כאשר ישנה פגיעה באיכות החיים המובילה לתפקוד ירוד. 

מטרת הניתוח היא להסיר חלק מהעצם הבולטת וזאת בכדי להגיע ליישור זווית האצבע. לאחר הניתוח יש להימנע מחזרה מהירה ומלאה לשגרה באופן מידי. זמן ההחלמה מהניתוח אורך בין כמה שבועות ועד כמה חודשים, כאשר בתום זמן ההחלמה תוכלו לחזור אל שגרת החיים שלכם באופן מלא. 

כמה הדגשים חשובים לרגע שאחרי 

גם אם נמנעתם תקופה ארוכה מנעילת נעליים צרות או בעלות עקב צר וגבוה, כעת ההקפדה על כך חשובה שבעתיים. 

במידה והניתוח אותו עברתם עשה שימוש במחטים, יש לנעול סנדלים מיוחדות עד לשלב בו יוצאו המחטים. 

המנעו מביצוע פעילות גופנית במשך מספר החודשים מתום הניתוח, וזכרו- להיצמדות להוראות המומחים והקפדה עליהם תוך משמעת עצמית מספקת, תוביל להחלמה מלאה, כזו שתאפשר לכם לשכוח מהתופעה ולהשיב לעצמכם את איכות החיים שלכם. 

לסיכום, הלוקס ולגוס אינה תופעה מורכבת או מסובכת, אך בהיעדר טיפול מתאים עלולה לפגום בשגרת החיים ולהסב סבל רב למטופל. זכרו, מודעות ופנייה לאבחון וטיפול בזמן על ידי גורם מקצועי והקפדה על ההנחיות באופן מדויק, יבטיחו את הצלחת הטיפול. 

דילוג לתוכן